M&Z me vzbudili na mou zadost chvilku pred jejich odjezdem. Naposledy jsme se objali, uronili slzu a poprali si stastnou cestu. M$Z jedou do Nepalu, aby si vyridili nove indicke vizum, aby mohli v Indii zustat dalsi 2 mesice.
Ja sam dneska odjizdim do Pakistanskyho Lahore a to znamena, ze si musim jeste sbalit veci, do cehoz se mi jako obvykle vubec nechce. Abych si to co nejvic uzil, varim si a popijim caj. Po vsech nutnych ukonech se jdu naposledy najist do spolecne jidelny, trosku fotim obrovsky kotle, ve kterych se tu vari a pres okno si prohlizim stroj na chapati. Na jedne strany se do toho nasype mouka a naleje voda a z druhe strany z toho monstra padaji hotovy placky. Pry to udela 6000 placek za hodinu. Naposledy si obchazim Zlatej Chram. Kdo vi, kdy se sem zase podivam. Fakt se mi tady libi ta pohodova atmosfera.
V prave poledne odjizdi sikhskej autobus (samozrejme zdarma) na nadrazi (autobusovy i vlakovy). Pred odjezdem si nechavam jen par rupek a zbytek davam do donation boxu (kasicky) a strazce ubytovny se mi zda trosku smutnej, ze penize nedavam primo jemu. Mozna si tu chlapi vousaty prijdou na pekny penize od turistu.
Autobus se pred odjezdem plni do posledniho mistecka, jak je ostatne v Indii zvykem. Je nas tu tolik, ze nevidim na svuj batoh v ulicce. Celou dobu cesty na autobusovy nadrazi doufam, ze mi nevypadne a pokud jo, ze si toho vsimnu.
Na autobusaku se nekolikrat musim ptat, abych nasel sptavnej autobus. Jako jedinej si davam veci na strechu a za par minut odjizdim k Atari. V Atari za mnou leze nekolik cykloriksaku na strechu, aby mi pomohli s baglem dolu a ja si vybral jejich sluzby. Ukecavam cenu na 20 rupek, nakladam bagl na riksu a za chvili uhanim k Pakistanske hranici.
Pred hranici je spousta stanku, kde si davam posledni indickou Mountain Dew a jdu si pro prvni razitko do pasu. Nasleduje kontrola zavazadel, pri niz jen debatujeme s celnikem odkud jsem a ja se na oplatku ptam, kolik lidi denne prekroci hranici. Prej asi 50, tak moc honicku nemaji.
Na Pakistanske strane se deje to samo, jenom s tim rozdilem, ze se mi snazi vnutit koupi rupek v kurzu 58Rs/1USD. Banka je pry zavrena, ale doufam, ze za hranici bude nejakej vexlak. Na vexlaka prino nenarazim, ale za to je tu Latifuv bookshop, kde se daji prodat a koupit knizky a vubec cokoli. To alespon tvrdi majitel. Ja potrebuju jenom vymenit 10 USD, abych se dostal do Lahore. Kurs je stejnej jako u celniku, ale kdybych vymenil treba stopvku, tak to bude o rupku lepsi. Zkousim to ukecat a dari se mi, takze dostavam 59 Rs/1 dolac.
V dobe vymeny mi ujel autobus do Lahore a tak cekam dalsi pulhodinu a 2 "horsky rosy" na dalsi. V autobusu se seznamuju s japoncem vyborne mluvicim anglicky, se kterym jedeme do stejnyho hotelu. Vlastne tam jezdi uplne vsichni turisti, kteri zavitaji do Lahore.
Z vlakovyho nahrazi, kde bus zastavuje, bereme bus c.3 za 6 Rs, kterej nas vyhazuje na Regal Chawku - Nedaleko Regal Internet Innu - naseho hotelu. Hotel je uplnou oazou pro unaveny turisty, ve ktere je zdarma filtrovana voda, pracka, kuchynka a pro divky i salvar kamiz. Misto maji jenom v dormitory (mistnost s vice postelemi) za 150 Rs.
Mame hlad a tak jdeme s japoncem najit nejakou jidelnu. Zda se, ze jsme v casti mesta, kde nic neni, krome KFC kam nakonec zalizame. Ja si vybiram jidlo za 80 Rs a japonec za 130. Pri placeni vyslo najevo, ze si kluk japonska vymenil malo penez a tak za neho platim.
Opet mezi turisty v Internet Innu.
Chvilku kecam s vychodnimi nemci, kteri prijeli do Asie na motorkach. Jeden z nich spadl , motorka se kutalela daksich 300 metru dolu, zlomil si nohu a tak museli zustat v Pakosi skoro 3 mesice. Kluci konecne muzou pokracovat, maji moc rupek, tak od nich nejaky kupuju a jeste jim prodavam pruvodce Indii, at se s nim nemusim tahat.
Pri prani pradla (vlastne spis pri jeho vkladani do pracky) se seznamuju s prazakem Liborem. Vypada to, ze nasledujicich 14 dni bysme mohli cestovat spolecne, pokud nam obema to bude vyhovovat.
P.S. Netece voda, tak budeme muset vyprat az rano.